kennelquietrunners

Alla inlägg under augusti 2011

Av Marianne - 19 augusti 2011 14:44

Ja då var vi på väg till flatmästerskapet jag,Lena,Börje,Eva och 4 hundar.

Start i Ukl,Nkl,Ökl och Elit.

 

Fika på ett underbart ställe på väg upp.

 

Lördagen startade jag Ukl,Lena Nkl och Börje Ökl.

Man var tvungen att ha poäng på dom tre första stationerna för att gå vidare.Jag och Lena hade det,så nu var det bara att vänta till eftermiddagen,då vi skulle starta på 4 an och 5 an.Dom fixade vi också.

Börje missade första men hade väldigt bra poäng på dom andra två och då fick han ju inte gå vidare tyvärr.

Vid meddelande om vilka som skulle gå till final,visade det sig att i Nkl skulle man bara ta med fyra,det brukar vara sex.Men det var 3 som hade samma poäng 89 efter den fjärde.Där bland Lena så det var ju synd!!!

Jag hade 10 poäng 78 från finalplats.Så jag var nöjd med Pleya.

Väl hemkomna till Britt-Marie &Yngve där vi bodde,blev det grillning på kvällen.

 

Söndagen var det jag med Elektra i Elit.

Det blev väl lite blandade poäng.Men jag kände mig ganska nöjd ändå,eftersom hon hade haft en skada som gjorde att jag inte kunnat träna henne på över en månad.Hon fick ihop 67 poäng.

Sedan en härlig kväll,där hundarna fick bada och leka med varandra.

 

Måndag morgon var det dax att åka hemåt,det var ju 70 mil hem.

Pleya fick sitta i baksätet eftersom hon hade börjat att löpa.

Men det tyckte hon var helt OK.

/Marianne 





Av Marianne - 3 augusti 2011 09:35

I måndags var jag barnvakt åt mitt minsta barnbarn Tilda och deras valpis Enter.Lite bilder från dagen.

 

Pleya och Enter i lek.Dom har så kul tillsammans.

 

Tilda med Enter,försöker vila vid henne.

 

Var och vatten tränade hos våran valpköpare Börje igår kväll.

Samt åt championtårta,det har blivit två NO VCH och en SE VCH i sommar.

Kram marianne

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards