kennelquietrunners

Alla inlägg under januari 2010

Av Marianne - 31 januari 2010 17:02

Idag fick dom prova på riktig mat,dom var helt otroligt duktiga att äta.

Ibland kan dom vara helt kladdiga och mat över allt.

Men det här var riktigt städat.

  

/Marianne

Av Marianne - 29 januari 2010 13:33

Jag måste bara berätta.Igår när jag satt och gjorde en ny blogg hörde jag hur det smackade hos valparna.Då vad det mormor Dixa som låg hos valparna,tvättade och fixade med dom.En lekstund.

    

 

 

3 veckor är vi idag.Fick vara ute på golvet på egen upptäcksfärd,när matte gör rent i lådan.Inte helt fel   

  

Sedan var det dax för kloklippning igen,dom växer fort och blir vassa och då river dom Carmen när dom diar.

 

Sedan till en ren valplåda,där Carmen gav mat och fixar till dom.

/Marianne     

Av Marianne - 22 januari 2010 15:00

Nu är det två veckor sedan valparna föddes.
Det är nu det börjar hända saker.Tex har dom börjat att bita i varandra.
Var ute på golvet idag för första gången,när jag bytte i valplådan.Det är ju inte ofta man behöver det,Carmen är så duktig på att hålla rent.
Här är det Carmen och mormor Dixa som hjälps åt.


Det är så lungt och mysigt efter maten./Marianne

Av Marianne - 20 januari 2010 15:00

Ja idag lämnade lilleman oss,efter att börjat att gå upp i vikt och man trodde allt var bra.
Så fick han helt plötsligt svårt att andas och gick bort från oss.

Det var väl inte bra från början!!!
Tråkigt är det fast det som sker det sker.   /Marianne

Av Marianne - 19 januari 2010 15:00

Lilleman har börjat att växa ordentligt nu,det känns bra.Men han är ända liten mot dom andra.Men han kanske blir störst av dom det vet man ej.Annars är alla pigga.
Vi har klippt klorna idag, det blev ju en massa 18x8 =144 st.Men det gick utan problem.
Några har börjat att öppna ögonen,det blir lite mera hund då.
I morgon är det avmaskning som gäller!!
 
Snacka om utslagen!!!

Carmen ligger och myser med sina valpar efter matning.

Av Marianne - 13 januari 2010 15:00

Vad fort dagarna går,nu är dom 5 dagar och nu är det full fart när dom ska till matbordet.
Den lille hanen hänger med också.Här kommer lite bilder hur det kan se ut.

Först är det kiss + bajs och tvättning,det sköter Carmen
.
  En av tikarna fixar att klättra över ribban.

Sedan är det dax för mat. 

Väl mätta sover och drömmer vi mjölkdrömmar./Marianne

Av Marianne - 10 januari 2010 14:45

Carmen hade lite feber igår ,så jag kontaktade veterinär för säkerhets skull och det sattes in lite pencelin på henne för hon fick inte ut alla moderkakorna.Så det kan vara det som spökade med henne.I dag är hon feberfri och pigg,så det var nog rätt.
Annars är det lungt och fridfult i valplådan.Äter och sover och växer som det ska vara.
Här är några bilder från idag

Jag vill meddela att det varit datafel hos mig,så jag har förlorat mailadresser på valpköpare som jag skulle höra av mig till när valparna var födda.Så hör av er på nytt till mig.
/Marianne

Av Marianne - 8 januari 2010 01:45

Ja det blev 6 hanar och 2 tikar.
Alla valparna och Carmen mår bra.Först kom en tik,sedan kom det 6 hanar.Jaha ska det bli många hanar den här gången,men så kom en tik till.

Här är dom bara några timmar gamla. En har redan kravlat upp på Carmens ben.

Här har jag vägt dom satt på sina band.Carmen verkar nöjd efter allt.
Nu ska jag försöka få lite sömn./Marianne

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards