kennelquietrunners

Alla inlägg under april 2011

Av Marianne - 26 april 2011 19:13

Hade middag i Torsdags åt våra barn &barnbarn.

Det har varit mycket folk och tittat på valparna.

Fredag var Edinas matte & husse med familjer och tittade på valparna.

Eddeis husse och matte var här på söndagen.

Träning på påskafton och WT annandagen.Där Pleya vann sin klass och Elektra kom 5:a.Jag är jättenöjd  

 
Edinas familj tittar på valparna.

 
Jag en mysstund med valparna.

Så här trötta är man efter en dag.

 

I kväll har vi fått kommit in en stund. 

/Marianne 

Av Marianne - 20 april 2011 18:57

Igår var dom ute i hundgården.Det var uppskatat.Trivdes som fisken i vattnet.


 

  
 

 

Idag har dom gått över gräsmattan till hundgården.

Dom följde mig och Edina så fint.Så i natt ska dom få sova i hundrummet.

Jag får önska alla en Glad Påsk/Marianne 

Av Marianne - 17 april 2011 19:17

I fredags var valparna ute på våran altan för första gången.

Edina har som vanlig koll på allt när det gäller sina valpar.

 

Idag har vi haft öppet hus för våra valpköpare.Det funkade väldigt bra.Dom som skulle ha tikar fick komma först,sedan kom hanhundköparna så vi åt tillsammans korv med bröd.Då fick valparna sova.Så dom skulle vara pigga till dom andra.Alla valpköparna verkar så underbara. 

   

Kram Marianne 

Av Marianne - 14 april 2011 19:16

Idag har vi fått större att vara på och vi har fått riktig hundmat.

 

Det blir lite mera bus nu.

 

Första gången riktig mat.Gick väldigt bra.

 

Så lite välling av mamma efteråt,inte helt fel.

 

Man blir trötta av nya intryck.


  /Marianne


Av Marianne - 12 april 2011 11:10

Ja i morgon är dom 3 veckor.Det ska avmaskas och klippa klor.Tänderna börjar att komma.Så snart är friden slut.  

Min dotter var här i lördags med sina barn och tittade på valparna.

 

Edina har koll på allt.

 
Våra andra hundar träffade valparna.Edina liggande på golvet och

har full koll.

 

Jag sittade hos dom,det är så mysigt  

/Marianne

Av Marianne - 7 april 2011 20:12

Tiden går fort i går var valparna två veckor.Dom växer så det knakar.

Idag regesterade dom mig när jag pratade med dom,det är så härligt att se när dom sätter sig upp och bara kollar.

 

Dom börjar bli riktigt rörliga av sig.

 

När Edina är vid kanten,så häver dom över sig.


Återkommer Marianne

Av Marianne - 4 april 2011 20:24

Nu är ögonen ordentligt öppna och dom börjar att registrera ljud.

Det är nu det mysiga börjar att se deras utveckling.

 

Byte i lådan,Edina tycker att det går lika bra att ge mat på golvet  

 

Snacka om moderskärlek!!

 

Det gäller att komma så högt upp som möjligt.

 

Har börjat att ta kontakt med varandra.

Kram Marianne


Av Marianne - 1 april 2011 17:47

Igår var det dax för avmaskning på valparna,gick riktigt bra.

Jag såg idag att dom börjar öppna ögonen,det är då först dom börjar bli medvetna om saker.Edinas matte och husse har varit och tittat på valparna idag och det är så kul att se vad stolt Edina var över sina barn.Hon blev ju väldigt glad att se dom,men när vi satt och fikade så lämnade hon oss för att återgå till sina barn  

  

Hon har börjat att sitta när dom ska äta.


 

Filmade en snutt när jag bytte valplådan.

/Marianne

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards