kennelquietrunners

Direktlänk till inlägg 17 september 2015

Valpar 5 veckor

Av Marianne - 17 september 2015 09:37

Tycker om att vara ute och Zeta ska naturligtvis ha allt under kontroll.

 

Barbarnet Tilda lär valpen vacker tass!

 
  /Marianne

 
 
Miaannorlunda

Miaannorlunda

22 september 2015 23:57



Hej! Jag heter Mia och är en 44-årig två barns mamma och fru. Vi bor på landet på en gård. Min blogg handlar om familjen, ridning, våra hundar, promenader, hästar, stickning, smycke, göra handverk, scrapbooking och min vardag m.m
Här i denna blogg ska jag berätta om min vardag om mina svårigheter med diganoser m.m Vad jag gör på fritiden m.m Den ska också handar om min familj m.m
Jag skulle beskriva mig själv som pratsam, kreativ, rastlös och med en humor som få förstår sig på. Jag älskar att uttrycka mig kreativt, såsom måla fota, sjunga och skriva. Annars tycker jag om att lyssna på musik, hänga med sköna människor, plöja mig igenom tv-serier, dricka kaffe, äta sötsaker och en massa annat.
Här på bloggen skriver jag om in vardag och om psykisk ohälsa, och jag gör mitt bästa för att peppa, hjälpa och inspirera andra. Jag hoppas du finner detta intressant och fortsätter läsa.
Jag bloggar om hur det är att leva med aspberger, koncentrationssvårigheter och mkt mer. Även om hästar och ridning.
Det är ganska skönt att skriva som det är och får ut mina tanka öppet här. Vad som helst. Ett tecken på hjälp. Hur gör man en blogg så det kan nor ut till alla. Fundera på att skriva om mitt liv hur jag har det i mitt tråkia liv. Mina funderningar m.m
Mitt namn är Mia, och jag är född 1970, bor i ett hus på landet tillsammans med min man, våra barn, våra hundar m.m Jag driver en blogg om psykisk ohälsa.
Min blogg skiljer sig från andra bloggar inom ämnet genom att jag på ett öppet och ärligt sätt berättar om psykiska svårigheter utan att läsningen blir allt för tung och ledsam.
Vill gärna blogga om det här!
Jag med Aspergers syndrom, Autism, utvecklingstöning o.s.v
Jag har kämpat med mitt dåliga mående i hela livet och kommer förmodligen tampas med det så länge jag lever. Men i dag hanterar jag det på ett bättre sätt än jag någonsin gjort tidigare.
Tyvärr tar inte mina motgångar slut där. Utan 2003 dog min mamma.
Mammas död kom väldigt plötsligt och helt utan förvarning vilket försatte hela vår familj i chock och sorg som är väldigt svår att hantera. Jag har fortsatt att kämpa på så gått det går. Jag har svackor som kommer och går i bland mer och i bland mindre.
Men jag kämpar fortfarande på. För jag har trots allt detta fortfarande livskraft kvar. Jag tänker inte ge upp!
Jag försöker hålla en trivsam och positiv ton i livet trots att det är svårt.
Men jag har mina guldkorn i min familj, mina hundar och mina intressen m.m
Bloggen handlar ju främst om mig och vad som händer i mitt liv, både positivt och negativt. Jag är alltid öppen och ärlig i bloggen.
Jag skulle aldrig medvetet skriva någonting för att skada någon!
Jag tjänar inte heller pengar på min blogg så allt ni läser är mina personliga åsikter.
I min blogg skriver jag också mycket om attityder gentemot psykisk ohälsa och jag bloggar om psykiska olikheter för att minska tabun och sprida vetskapen om hur det är att leva med psykisk ohälsa.
Jag vill att skammen som ligger i att vara psykiskt sjuk ska försvinna och det samma gäller alla fördomar so


http://miaannorluda.bloggplatsens.se

 
Ingen bild

Annonym

23 september 2015 20:14

Det har hande på Ljungby Ridklubb i Sickinge i helgen som var!



Helgens ponny tavlingar i Sickinge sluta i rena sabotage och fylleri på Ljungby Ridklubbens ridanlggningen o.sv m.m



Dessa barn var i 14 - 15 årsåldern men det fanns aven vuxna som betedde sig illa. Vissa av föraldrarna hade tagit sig alkohol och blev onyktra under kvallen.



Det ar valdigt beklagligt. Det brister i föraldra ansvaret riktigt ordentligt



Dar till kom det fram att föraldrar druckit sig onyktra.



Det har hant en gång till och det var ponny SM 2009.



Sabotaget r nu polisanmalt. Då anlaggningen ligger en bit utanför stan ar man övertygad om att det ar tavlingsdeltagare alternativt syskon till tavlingsdeltagare som ligger bakom.




HOPPTAVLING SLUTADE I SABOTAGE OCH FYLLERI!En saboterad tavlingsbana! Stökigt på hopptavlingen! Sabotage mot arrangörerna och föraldrar som var onyktra! Barn som saboterade och föraldrar som var onyktr

 
Ingen bild

Annonym

23 september 2015 23:17

Svineri på ponnytävlingarna i Ljungby
21 september 2015
Sverige De nationella hoppningarna för ponny hos Ljungby Ridklubb är bland landets mest populära. Den gångna helgen förstördes stämningen av onyktra föräldrar och barn som saboterade både bana och anläggning.


- På lördagskvällen erbjöd vi möjligheten att beställa pizza för leverans till tävlingsplatsen. Vi hade också öppet serveringen för dem som ville äta sin beställda pizza där. Tyvärr fanns det föräldrar som inte bara åt utan även drack en del. Några blev onyktra och förstörde stämningen, berättar tävlingsledare Mali Larsson.

Det var inte bara ett antal vuxna som inte kunde sköta sig. Det fanns även barn som stökade och saboterade under lördagskvällen. Mali berättar att det fanns ungdomar som körde med elcyklar mellan hindren inne i ridhuset. Banan till den första söndagsklassen saboterades med flyttade hinder som ändrade avstånd och hindernummer som byttes ut.

- Det var ändå inte det värsta. Vi fick larm om att ett omklädningsrum stod under vatten och trodde att någon ledning gått sönder. Det hade det inte. Det var avlopp i både handfat och duschar som täppts till med toalettpapper och sedan var vattnet påsatt och det var nog tio centimetert djupt vatten på golvet, säger Ninni Svensson som också var tävlingsledare.

- Inte nog med detta. Det hade även varit bråkigt vid uppstallningen och det hade kissast i serveringen. På söndagsmorgonen undrade vi varför vi arrangerar tävlingar, säger Mali Larsson som betonar att det handlade om en liten klick och att de allra flesta alltid uppträder korrekt.

- Det fanns föräldrar som kom till oss och tyckte att vi kunde avbryta tävlingen och ställa in söndagsklasserna. Men trots svineriet är det ändå det stora flertalet som sköter sig. Då ska inte ett fåtal förstöra för dem så därför fortsatte vi men allt sabotage är polisanmält och vi kommer även att skicka rapport till Ridsportförbundet, säger Ninni.

Eftersom tävlingsplatsen ligger ganska långt från stadskärnan är båda tävlingsledarna övertygade om att det är tävlingsdeltagare som är ansvariga för svineriet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 20 november 2022 08:50

I går fick valparna riktig mat en gång för första gången och efteråt lite tutte av mamma. Det kommer att ökas vartefter så dom kommer att äta riktig mat 3 gånger per dag+av sin mamma. Så duktiga fast lite rörigt runt matskålarna.Men dom kommer sä...

Av Marianne - 15 november 2022 19:31

2 veckor och pigga småttingar. Men nu börjar det bli trångt i mjölkbaren.   Så skönt att ligga efteråt med mamma och bli ompyslad.    Här några liggstilar   /Marianne ...

Av Marianne - 14 november 2022 18:24

Det är inte lätt att få bra bilder på valpar, man inner bara tänka tanken så är det fina borta för dom har ändrat på sig. Men jag måste ju få lite bilder efresom dom öppnade sina ögon idag.       /Marianne ...

Av Marianne - 13 november 2022 15:15

Dom växer och växer,kan se liten glipa i ögonvrån så snart är dom öppna. Kloklippning idag det blev 162 st. och avmaskning i morgon. Har fortfarane inte fått till filmer så ni får nöja er med bilder och inf.   Mamma är bäst.      /Ma...

Av Marianne - 8 november 2022 20:20

En vecka har gott och alla mår bra har dubblat sin födelsevikt. Har också fått halsband på sig idag. Saga har varit med i skogen riktigt pigg.     /Marianne   ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards